Melaka With Kak Basirah & Family - Day 1

We all pegi Melaka, 3 hari 2 malam. Abah booking Villa kat Orna Resort. Cehhhh, feeling main farmville lah tu sebut Villa. Hahaahaa. Padahal Banglo je pun. Banglo 3 bilik. Kali ni yang pegi Melaka ramai lah jugak. Semua sekali yang pegi 5 kereta. We all gerak dari rumah dalam pukul 10.30 pagi sebab nye kitorang nak kena attend kenduri kawin anak kawan mak aku kat Melaka. Anak kawan mak aku tu perempuan. Kawin ngan orang Melaka. Pelik ok orang Melaka ni. Buat kenduri hari khamis 31hb Disember. Kenduri kawin ni diorang buat 3 pasangan sekaligus. Mak aku suka je nak buat kenduri kawin 3 orang anak dara die sekaligus. Kitorang je tanak. Huhuhuhu. Gambar adalah tiada sebab memang tak ambik pun sebab crowded sangat lah nak ambik gambar.

Lepas tu, terus we all check in kat Banglo kat Orna Resort. Lepas check in, terus beristirehat sebab penat je aku rasa. Meh kite tengok Banglo Orna Resort ni meh.

Banglo 3 bilik

Dining Hall

Kitchen

Bilik tidur 2

Bilik Tidur 3

Luas banglo ni. Cukup lah untuk kanak-kanak ribena yang ade berlari-larian

Lepas beristirehat kejap, dalam pukul 5 camtu, we all keluar pegi giant kejap sebab nak beli barang-barang keperluan untuk buat BBQ malam new year. Memula plan nak pegi makan kat Umbai. Tapi, bile fikir balik dengan budak kecik semua and mesti lah tempat tu crowded kan. So, we all buat BBQ je lah kat banglo. Lagi syok. Udang, ayam, sotong semua kitorang upah mak angkat Umar. Die yang tolong marinate kan. So, bab marinate semua settle. Tinggal nak ambik kat rumah mak angkat die je.

Lepas balik dari Giant, yang kaum lelaki dah sibuk siapkan tempat nak buat BBQ tu. Kaum wanita, masuk rumah rileks sementara dok tunggu kaum lelaki membakar. Hahahaha. Keje membakar semua tu keje orang lelaki. Orang perempuan tunggu masa untuk ngap je. Meh kite tengok gambar BBQ pulak eh.


Tukang Bakar telah menjalankan tugas








Lawa tak baju yang saya pakai ni? Kalau nak beli baju camni, masuk lah butik Mak Ngah saya eh. Butik Mak Ngah saya kat Apple of Mom's Eye



Amboi Syara, gelak besar yer awak main ngan ateh


To be continued..........

Comments

Popular posts from this blog

Jogjakarta - Bandung Day 4

Kuala Lumpur - Langkawi - Day 1

Sarawak - Last Day