Penang - Part 1

Pagi tadi bertolak from Sungai Buloh dalam pukul 10. Aku bawak from SB to Juru. Then, abah take over bawak sampai Penang. Aku tanak bawak sebab aku tak biase dengan jalan penang. Sampai penang dalam masa makan tengahari. So, terus lah gi nak pekena nasi kandar Line Clear lah kengkonon nye kan. Tapi, Line Clear nasi kandar tutup lah pulok.

So, we all pun gi lah makan kat Pokok Ketapang nasi kandar. Layan kan je lah asal kan nasi kandar jerk. Lepas makan, terus pegi check in suite dua bilik kat Gurney Hotel. Aku suka sangat suite ni. Best sebab bilik tidur mengadap ke laut. So, memang best lah. Bak kate adik aku, memang lah ade tempat yang lagi best dalam dunia ni. Tapi, buat masa ni, kat Gurney Hotel ni lah aku rasa best sebab bile pandang ke laut rasa tenang jerk.




Best nye ade jacuzzi. Pandang je kat luar, terbentang luas laut


Ruang tamu die luas sangat

Aku dapat online ni pun sebab ade free broadband kat hotel ni. Tu yang boleh update terus menerus dari Penang ni haaaa.

Lagi satu aku nak cerita pasal Yaya. Lawak betul bile di ingat-ingat balik. Kejadian berlaku dalam kereta lah.

Wan : Yaya, Yaya tak payah lah bawak turun Afi ok.

Yaya : Alaaaa, nak bawak Afi.

Wan : Tinggal je lah Afi dalam kereta.

Yaya : Alaaaaa, Afi nak tido hotel lah Wan.

Hahahahaha. Kelakar je tau Yaya ni. Die nak jugak bawak turun Afi die tu. Korang nak tau tak Afi tu menatang ape? Ini lah Afi nye kalau korang nak tau.

Seboleh-boleh die nak bawak jugak Afi ni turun tau. Afi ni asal nama die Fluffy. Tapi, disebabkan Yaya pelat, die panggil lah Afi.Afi ni Auntie Sya Yaya punya. Tapi, dah lunyai di kerjakan oleh Yaya.

Comments

Popular posts from this blog

Jogjakarta - Bandung Day 4

Kuala Lumpur - Langkawi - Day 1

Sarawak - Last Day