Bandung Day 5

Perjalanan hari ni diteruskan lagi lepas we all breakfast kat Cafe. Pagi ni diorang bawak we all pegi ke GUNUNG TANGKUBAN PARAHU. Memula memang ingat tanak pegi. Tapi, lagi sekali, nasib baik aku pegi. Orang kate, kalau dah sampai Bandung, sila-sila lah ke Gunung Tangkuban Parahu ni. Memang lawa sangat view die. Masa we all sampai kat bawah tu, ingatkan memang boleh lah naik bas sampai ke atas tu. Tapi, kena naik kenderaan yang cam ala-ala lori tu. Busuk nye jangan cakap lah. Memang busuk sebusuk-busuknye bau sulfur. Sampai kan anak buah aku ingat ade org kentut ok. Aduhai. Cuaca panas tapi, udara kat atas gunung Tangkuban Parahu tu memang lah amat sejuk tau. Tak tahan aku.




Gambar yang we all ambik pun not bad lah. Agak lawa jugak lah. Tu pun sebab view die lawa kot kan.



Lepas dah puas bergambar, masa untuk shopping pulak kat area Gunung Tangkuban Parahu. Mak aku siap beli kristal nak bawak balik. Aku beli baju je lah. And last stop kat kedai rantai.




Family aku memborong segala rantai cam nak bawak balik ke KL nak jual. Ahaksss. Giler murah okey. Satu rantai 15,000 rp. Sape tak giler kan. Lepas dah puas habiskan duit kat situ, terus turun and pegi makan kat Paris Van Java. Restoran People 6 ke 6 People. Makan steamboat and bbq. Sebelum sampai kat restoran tu, sempat jugak we all beli J.Co Donuts.









Lepas makan, terus pegi ke Rumah Mode untuk Shopping. Murah giler baju and seluar kat factory outlet ni. Meroyan aku tau. Kat Rumah Mode aku beli baju untuk anak kawan aku. die kirim baju anak die. Comel-comel nye lah gown budak kat sini. Kalau lah aku ni dah ade anak. Sure aku meroyan cam kakak ipar aku jugak tau.



dari Rumah Mode, pegi sambung meroyan kat The Summit, Heritage, Cascade ngan Terminal Tas. Gambar kat Factory Outlet ni tak ambik sebab sibuk meroyan ngan baju-baju. Giler betul. Lepas dah habis meroyan semua, masa untuk dinner. Malam ni dinner kat THE VALLEY. Makan kat sini biase-biase je. Tapi, romantik lah kalau dinner kat sini.


Lepas sessi makan-makan and borak-borak, masa untuk kembali ke bilik hotel dan berehat.

To Be Continued......

Comments

Popular posts from this blog

Jogjakarta - Bandung Day 4

Kuala Lumpur - Langkawi - Day 1

Sarawak - Last Day